Teste Chestionare Anxietate Cele mai frecvente teste și chestionare folosite pentru în screening și diagnosticul anxietății sunt:

Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS)

Scala de depresie și anxietate Hamilton cunoscută sub denumirea scala HADS.

Image courtesy of Jeroen van Oostrom at FreeDigitalPhotos.net

Această scală elaborată de Zigamond și Snaith (1983), Snaith și Zigamond (1994) și tradusă în nenumărate limbi este extrem de simplă, cuprinde două părți, una destinată identificării simptomelor de depresie și alta destinată identificării simptomelor de anxietate. HADS conține 14 întrebări, scala de depresie conține 7 întrebări și scala de anxietate 7 întrebări. Fiecare întrebare poate primi între 0-3 puncte, maximul fiind 21 puncte. HADS este un test screening și nu un test diagnostic. Interpretarea rezultatelor: între 0-7 puncte (rezultat normal, nu se poate vorbi despre depresie sau anxietate), 8-10 puncte (simptome de depresie sau anxietate există), începând cu 11 puncte (existența clară a depresiei sau anxietății). Diagnosticul se pune în urma evaluării simptomatologiei clinice în acord cu criteriile de diagnostic conform DSM-IV-R.

Zung Self-Rating Anxiety Scale (SAS)

Scala de autoevaluare a simptomelor de anxietate Zung, cunoscută sub denumirea de scala SAS, este destinată identificării nivelului intensității simptomelor. Scala SAS, construită de psihiatrul american Willian W.K. Zung, conține 20 de întrebări, fiecare întrebare are patru variante de răspuns care pot primi între 1-4 puncte. Numărul total de puncte care poate fi obținut este între 20-80 de puncte. Interpretarea rezultatelor: între 20-44 puncte (rezultat normal, nu există simptome de anxietate), 45-59 puncte (anxietate ușoară până la moderată), 60-74 puncte (anxietate severă) și peste 75 de puncte (anxietate extrem de severă).

Beck Anxiety Inventory (BAI)

Inventarul de Anxietate Beck dezvoltat de Beck și colaboratorii (1990) este destinat identificării severității simptomelor de anxietate la adulți. Inventarul conține 21 de întrebări care vizează simptomatologia din ultima săptămână, fiecare răspuns putând primi între 0-3 puncte. Numeroase studii au arătat că acest instrument este relevant pentru identificarea simptomelor de panică (sindromul de panică cu sau fără agorafobie) și mai puțin a celor de anxietate generalizată (GAD),  fobie socială sau agorafobie fără simptome de panică. Inventarul Beck vizează o simptomatologie psihologică și fiziologică caracteristică sindromului de panică. Numărul total de puncte variază între 0-63 de puncte. Deși autorii au dorit ca acest test să facă distincția între depresie și anxietate acest lucru nu este susținut de cercetări.

Posttraumatic Stress Diagnostic Scale (PDS)

Scala de diagnosticare a sindromului de stres posttraumatic este folosită pentru identificarea prezenței și severității simptomelor de anxietate la persoanele care se consideră ele însele victime ale unui eveniment traumatic dar și pentru a evalua severitatea simptomelor la persoanele deja diagnosticate cu PTSD. Autorul Edna B. Foa este profesor american cu preocupări în domeniul tulburărilor de anxietate, tulburări obsesiv-compulsive și fobii. Chestionarul cu autoadministrare a fost publicat în 1995, conține 49 de întrebări care se completează de către persoana suferindă în aproximativ 15 minute. Este construit după criteriile de diagnostic descrise în DSM-IV-R.