Tratament DepresieDepresia se tratează!

Depresia poate fi întotdeauna tratată? Da!

Poate fi vindecată? Din nou răspunsul este da!

Nu există îndoieli că, cu metodele medicale și terapeutice de astăzi, orice persoană care suferă de depresie își poate îmbunătăți starea de sănătate considerabil.

Image courtesy of Feelart atFreeDigitalPhotos.net

Depresia se trateazăDepresia poate fi tratată

Cele mai cunoscute metode de tratare a depresiei sunt:

Tratamentul farmacologic al depresiei

Tratarea depresiei prin psihoterapie

Mai eficientă este combinația acestor două metode de tratament!

Altă alternativă este Tratamentul electroconvulsiv (ECT)

Tratamentul farmacologic al depresieiTratarea depresiei cu medicamente antidepresive

Medicamentele antidepresive se încadrează în două categorii. Prima generație de medicamente antidepresive este denumită antidepresive triciclice și ele sunt ca acțiune psiho-chimică similare.

ECT sau terapia prin electroșocuriECT în tratarea depresiei

Scopul tratamentului electroconvulsiv este de a obține activitatea convulsivă a creierului, altfel metoda nu are nici un efect. ECT este recomandată ca primă opțiune de tratament în depresiile majore care nu răspund la tratament și care sunt asociate cu un potențial risc de sinucidere.

Tratarea depresiei prin psihoterapieMetode psihologice sau psihoterapie în tratarea depresiei

Prin combinarea medicamentelor antidepresive cu psihoterapie s-au obținut rezultate bune în reducerea simptomelor depresiei. De obicei depresia este însoțită de anxietate și tratamentul medicamentos se completează cu medicamente care reduc starea de anxietate. Tratamentul psihoterapeutic se adresează atât simptomelor depresive ca și simptomelor de anxietate.

CBTCBT deocamdată terapia cea documentată ca eficientă în depresie

Sub denumirea de terapii cognitiv-comportamentale, în limba engleză  Cognitive-Behavioral Therapy sau CBT, sunt incluse tehnici cognitive și comportamentale.