Tratarea depresiei prin psihoterapieMetode psihologice sau psihoterapie în tratarea depresiei

Prin combinarea medicamentelor antidepresive cu psihoterapie s-au obținut rezultate bune în reducerea simptomelor depresiei. De obicei depresia este însoțită de anxietate și tratamentul medicamentos se completează cu medicamente care reduc starea de anxietate. Tratamentul psihoterapeutic se adresează atât simptomelor depresive ca și simptomelor de anxietate.

Pacientul care suferă de depresie poate alege numai tratamentul psihoterapeutic pentru tratarea depresiei, după o evaluare făcută de către un medic psihiatru sau psiholog.

Psihoterapiile folosite în tratarea depresiei sunt de câteva orientări, în funcție de teoria psihologică de la baza lor. În tratarea simptomelor de depresie se folosesc atât psihoterapii individuale cât și psihoterapii de grup. Pacienții cu stare de anxietate crescută sau cu fobie socială, care au dificultăți să se afle și să vorbească în grup, aleg de obicei terapia individuală; altfel există riscul abandonării premature a psihoterapiei.

Abordări psihoterapeutice în tratarea depresiei

Unele dintre cele mai utilizate metode psihoterapeutice în tratarea depresiei, susținute de dovezi științifice, sunt:

• terapia cognitivă sau cognitiv-comportamentală CBT

• terapia cognitivă care are la bază metoda de meditație mindfulness MBCT

• terapia interpersonală IPT

• Terapia psihodinamică (PT)

Image courtesy of Ambro atFreeDigitalPhotos.net