Demența la vârstnici Demența apare ca urmare a bolilor degenerative ale creierului

Demența nu este o boală, demența este un complex de simptome ce apar, în majoritatea cazurilor, de pe urma afecțiunilor degenerative ale creierului. Există câteva ipoteze despre Cauzele Demenței iar cercetările continuă.

Demența cauzeCauzele demenței la vârstnici

Cauzele primare de demență- boala psihica considerata a fi debutul timpuriu al bolii Alzheimer sunt leziuni degenerative ale creierului, cauze vasculare, cauze genetice. Cauze secundare sunt tumori, traumatisme craniene, infecții, intoxicații, dereglări metabolice, dereglări endocrine sau deficit de vitamine.

Demența Alzheimer Demența corticală și subcorticală

După localizarea procesului patologic întâlnim demența corticală și subcorticală, fără a se face o delimitare absolută deoarece structurile creierului funcționează ca întreg. Localizarea leziunilor în zona corticală, unde principalul neurotransmițător este acetilcolina, se traduce clinic prin afectarea funcțiilor psihice ca vorbire, memorie, înțelegere, motricitate și efectuarea operațiilor de calcul. Apar simptome ca afazie, amnezie, apraxie, agnozie, acalculie.

Tratamentul demențeiCum se tratează demența?

Demența este o condiție patologică progresivă pentru care nu există tratament. Există medicamente care, într-o oarecare măsură, în anumite perioade, încetinesc evoluția declinului cognitiv. De bază rămâne îngrijirea și sprijinirea persoanelor cu demență ca și profilaxia demenței.