Alegerea metodelor de tratare a depresiei Există unele controverse privind eficacitatea medicamentelor antidepresive și o mare deschidere către alte forme de tratament. Psihoterapia sau medicamentele antidepresive, care metodă este mai eficientă în tratarea depresiei? Scopul prezentului studiu a fost să compare eficacitatea diferitelor metode.

S-au comparat diferite metode de tratare a depresiei acute: psihoterapie plus medicamente antidepresive, numai antidepresive, numai psihoterapie, terapii alternative (ca acupunctura, exercițiile fizice) sau efectul placebo.

Rezultatul: Eficacitatea medicamentelor antidepresive în reducerea simptomelor depresive a fost mai mare decât efectul placebo. Terapia combinată adică medicamente plus psihoterapie a dat efecte puțin mai bune decât tratamentul farmacologic de unul singur sau numai psihoterapie. Formele de tratament studiate, luate separat, nu s-au diferențiat în privința efectelor lor asupra reducerii simptomelor depresive.

Dacă nu există diferențe semnificative între abordarea farmacologică, psihoterapie, tratamente neconventionale ca acupunctura sau exercițiile fizice în ceea ce privește reducerea simptomelor depresive, atunci se trage concluzia că factori nespecifici ar avea impact în tratamentul depresiei cum ar fi preferința persoanei pentru o formă de tratament, angajarea în sine într-un program de tratare a depresiei, accesul la formele de terapie inclusiv costul. Toți acești factori ar juca un rol mai important decât forma de tratament.

Alegerea tratamentului se va face în funcție de simptomele clinice, preferințele sau gradul de acceptare a tratamentului de către pacient.

(Studiul nu oferă informații despre corelarea gradului de severitate a depresiei și formele de tratament).