Ketamina și Tratarea DepresieiBoala bipolară este o condiție severă, în care episoadele de manie alternează cu episoadele de depresie. Riscul de sinucidere este crescut în depresia bipolară. A fost testată ketamina, un anestezic, în tratarea depresiei bipolare.

Medicamentele antidepresive au efecte adverse și de multe ori se încearcă mai multe antidepresive până când persoana suferindă scapă de simptome. Un studiu publicat în Biological Psychiatry atrage atenția asupra unui anestezic, ketamina. Un grup de cercetători de la Institutul Național al Sănătății Mentale din SUA au arătat într-un studiu anterior că o singură doză de ketamina administrată intravenos are efect rapid antidepresiv. Studiul a inclus persoane cu diagnosticul boala bipolară în fază depresivă.

Studiul actual este o replică în care s-a testat din nou ketamina și efectul ei antidepresiv. Un grup de pacienți a fost tratat cu ketamină și alt grup cu efectul placebo. S-au monitorizat simptomele depresive și gândurile de sinucidere.

Rezultat: pacienții care au fost tratați cu ketamină au înregistrat o îmbunătățire rapidă a simptomelor depresive în timp de 40 de minute de la tratament iar efectul a durat trei zile. Efectul s-a observat la 79% dintre pacienții incluși în studiu. Nici un pacient nu a raportat îmbunătățirea simptomelor depresive prin aplicarea efectului placebo. Pentru prima dată într-un grup de pacienți cu boala bipolară s-a înregistrat și o reducere semnificativă a gândurilor de sinucidere în grupul tratat cu ketamină. Efectul rapid antidepresiv și de reducere a gândurilor de sinucidere, în numai o oră de la administrarea drogului, deschide noi oportunități de cercetare a unor medicamente antidepresive complet diferite de cele actuale.

Mai multe informații în limba engleză despre depresie, simptome, metode de tratament și eficiența lor, măsuri de autoajutorare cât și despre alte tulburări psihice pe site-ul Institutlui Național al Sănătății Mentale din SUA.